Saturday, June 25, 2011

astgfirullah....kenapa terasa sunyi...

kenapa hati ini tiba-tiba terasa sunyi...seperti kosong tidak ada apa-apa. otak ini berfikir tetapi tiada arah. entahla, apa yang tak kena sebenarnya?????astgfirullah..sebenarnya hati nak apa???iman...knp diri nii....
adakah imanku sedang berkurang, astgfirullah..

Ya Allah, hambaMu ini terasa kosong,mungkinkah hambaMu ini tidak mengingatiMu...mungkinkah hambaMu ini kurang bertahajjud padaMu...mungkinkah hambaMu ini melakukan dosa harini/sebelum ini tanpa sedar????banyaknya kemungkinan. adakah semua kemungkinan ini adalah kebenaran???Allah...hinanya diri ini..aku lupa untuk berzikir padaMu hari ini, aku lupa nak menatap dan membaca kitab suciMu, aku lupa nak bertahajjud di malam hari. Ya Allah...kenapa malasnya diri nii....apakah yang sedang menguasaiku..???

اللهم إن أعوذبك من الهم والهزن وأعوذ بك من العجز والكسل وأعوذ بك من الجبن والبخل وأعوذ بك من غلبة الدين وقهر الرجال

Ya Allah, jangan kurangkan iman dalam diriku ini, jangan biarkan aku jauh dari cintaMu. aku cinta padaMu Ya Allah....tiada cinta setanding cintaMu yg hakiki. berikan padaku perasaan yang pernah aku rasa dulu..rasa dilindungi, rasa dekat denganMu..rasa ada yang sedang melihatku..rasa kebesaranMu subhanallah.....aku hambaMu...aku menagih cintaMu..hadiahkan aku 'halawatul iiiman'..aku inginkan ketenangan .

Ya Allah..tarbiahkan diriku!!! jangan aku termakan dek hasutan syaitan laknatullah. aku takutkan azabMu...amalku masih kurang. aku tak layak tuk syurgaMu..Allahu Rabbi.....

sahabat2 marilah sama2 kita berzikir mengingati kebesaran Allah Pencipta sekalian alam.

No comments:

Post a Comment