Thursday, September 15, 2011

Aku impikan diriku...


smile..smile..smile..;-)
"..u l0se n0thing but u get something.."

❤¸¸.•» Aku impikan diriku
yang sentiasa ghairah bertasbih
mengadu rindu padaNYA
mengasihiNYA sepenuh jiwa raga
mencintaiNYA sekuat hati


❤¸¸.•» Aku impikan diriku yang sentiasa mengalirkan air mata
akibat rindunya aku pada penciptaku
akibat malunya aku kerana sering berbuat maksiat
akibat segannya aku kerana sering menipu
kecintaanku padaNYA


❤¸¸.•» Aku impikan diriku yang sentiasa bergetar hatinya
pabila nama tuhanku disebut
jantungku berdegup kencang
bila disebut azabNYA
tetapi tenang semula
bila dicerita kasih sayangNYA


❤¸¸.•» Aku impikan diriku
yang setiap detik mengingatiNYA
akan nikmatnya yang tidak terhingga
kerana aku tiada apa-apa
dialah yang MAHA PEMBERI


❤¸¸.•» Aku impikan diriku
yang sentiasa bertawakal padaNYA
yang maha mengetahui apa yang terbaik buat diriku
maha suci dari menzalimiku
kerana DIA penciptaku
yang penuh dengan kecintaan pada makhluknya yang dhaif
seperti aku..

“Aku hanyalah seorang hamba Allah yang kerdil lagi hina…
aku ini serba kekurangan…
namun aku punya satu impian…
aku mahu menjadi insan yang baik…
insan yg melakukan kebaikan supaya orang lain mendapat manfaat darinya…
tetapi jika aku tidak mampu, janganlah kiranya aku berbuat kejahatan, atau kejahatan dalam kebaikan…
biarlah aku berdiam diri andai aku masih belum bersedia…
kini aku lemah, namun tidak pula aku mahu menjadi lemah buat selamanya…
aku harap aku akan kuat…
dan aku mohon dgn ksungguhan yang teramat biarlah aku menjadi kuat untuk berbuat kebaikan…
dengan itu aku akan sentiasa berusaha…
dan Engkau sahajalah tempat aku mengadu kerana hanya Engkau lah teman yang benar-benar setia bersamaku ya Allah…
setiap masa dan setiap ketika, tidak pernah walau sedetik pun Engkau tinggalkan aku…
ya Allah… redhailah daku selama aku bernafas di dunia ini…”

Aamiiin Ya Rabb al-'aalamiiin…

No comments:

Post a Comment